3 Adımda Boşanmada Mal Paylaşımı Davası Nedir?

boşanmada mal paylaşımı davası nedir

3 Adımda Boşanmada Mal Paylaşımı Davası Nedir?

boşanmada mal paylaşımı davası nedir

Boşanmada Mal Paylaşımı Davası Nedir?

Boşanmada mal paylaşımı davası, boşanma sürecinde olan çiftlerin sık sık açtığı davalar arasında yer almaktadır. Evlilik birliğinin sona ermesi ile beraber evlilik süreci boyunca sahip olunan malların eşit bir şekilde paylaştırılması gerekir. Mal paylaşım davasının boşanma davası ile birlikte açılabilmesi mümkün değildir. Bu nedenle mal paylaşımı davasının boşanmanın gerçekleşmesinden sonra açılması uygundur. Peki, mal paylaşımı nasıl yapılır?

Boşanmada Mal Paylaşımı Nasıl Yapılır?

Boşanma kararının gerçekleşmesinde sonra taraflar arasında gerçekleşen mal paylaşımı davasında taraflar 3 talepte bulunabilmektedir. Bunlar;
• Katılma alacağı
• Katkı payı alacağı
• Değer artış payı alacağı şeklindedir.

Boşanma mal paylaşımı davası, çiftlerin evlilik sürecinde edindiği mallar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle evlilikten önce kişilerin malların paylaşımı mümkün değildir. Kişilerin evlilik birliği içerisinde edindikleri malların paylaşımında çeşitli prosedürler bulunmaktadır. Söz konusu prosedürleri ise aşağıdaki gibi açıklayabiliriz.

• Boşanmada mal paylaşımı gerçekleştirilirken her eş kendi kişisel mallarını geri almaktadır. Bu malların paylaşıma dahil edilebilmesi mümkün değildir.
• Her eş kendi kişisel mallarını aldıktan sonra ise evlilik sürecinde edinilen mallar yarı yarıya paylaşılır.
• Eşler, hangi malların kişisel mal sayılacağını ise evlilik içerisinde bir sözleşme yaparak netliğe kavuşturabilirler.
• Bazı durumlarda kişisel mallar ile edinilen mallar arasında denkleştirilme gerçekleştirilmesi ihtiyacı doğabilir. Bir eşin kişisel malına ilişkin borç edinilmiş maldan elde edilen gelir ile ödenmiş ise denkleştirme gerekmektedir. Bu sayede herhangi bir hak kaybı önlenmiş olur.

Boşanmada Mal Paylaşım Davası Açma Süresi

Boşanmada mal paylaşımı davasının belirli bir zamanaşımını geçmeden açılması gerekmektedir. Bu doğrultuda mal paylaşım davasının boşanmanın kesinleşmesinden sonra ki 10 yıl içerisinde açılması gerektiğini ifade edebiliriz. Boşanmanın üzerinden 10 yıl geçtikten sonra taraflardan birinin mal paylaşımı davası açabilmesi mümkün değildir.

Uygulamada boşanma davası sürerken yani henüz sonuçlanmamışken ayrı bir dava ile mal paylaşımı talep edilebilir. Bu noktada mal paylaşımına bakan mahkeme, boşanmanın kesinleşmesini bekler. Bu sayede boşanmada mal paylaşımı davasında zamanaşımı sorunu ortadan kaldırılabilmektedir. Aksi takdirde her geçen gün zamanaşımına eklenir.

boşanma, boşanma avukat ücreti, boşanma avukatı, Boşanma Avukatı İstanbul, boşanma avukatı kadıköy, boşanma avukatı mecidiyeköy, boşanma avukatı ücreti, boşanma avukatı ücretleri, boşanma avukatları, boşanma davalarında kadının hakları, boşanma davası, boşanma davası dilekçesi, boşanma davası istinaf dilekçesi, boşanma davası kararına itiraz süresi, boşanma davası nafaka, boşanma davası nasıl açılır, boşanma davası ücreti, boşanma davası vazgeçme dilekçe örneği, boşanma davası vekalet ücreti, boşanma davasına cevap dilekçesi, boşanma davasında tazminat, boşanma davasında yetkili mahkeme, boşanma dilekçesi, boşanma dilekçesi nasıl yazılır, boşanma dilekçesi örneği word, boşanma işlemleri, boşanma nedenleri, boşanma sözleri, boşanmada mal paylaşımı, çekişmeli boşanma, çekişmeli boşanma davası, mal paylaşımı davası