3 Adımda Fiili Ayrılık Nedeniyle Boşanma Davası

fiili ayrılık nedeniyle boşanma davası

3 Adımda Fiili Ayrılık Nedeniyle Boşanma Davası

fiili ayrılık nedeniyle boşanma davası

Fiili Ayrılık Nedeniyle Boşanma Davası Nedir? Nasıl Açılır?

Türk Medeni Kanunu kapsamında boşanma davaları iki farklı nedene başlanmıştır. Bunlar özel boşanma nedenleri ile genel boşanma nedenleridir. Özel boşanma nedenleri akıl hastalığı, zina, haysiyetsiz bir hayat gibiyken genel boşanma nedenleri ise evlilik birliğinin temelden sarsılması, anlaşmalı boşanma hali ve fiili ayrılık hali şeklindedir. Bu doğrultuda fiili ayrılık nedeni ile boşanma davası açılabilmektedir.

Türk Medeni Kanunu’nun 166.maddesinin 3.fıkrasına göre ‘Boşanma sebeplerinden herhangi biriyle açılmış bulunan davanın reddine karar verilmesi ve bu kararın kesinleştiği tarihten başlayarak üç yıl geçmesi halinde, her ne sebeple olursa olsun ortak hayatı yeniden kurulamamışsa evlilik birliği temelinden sarsılmış sayılır ve eşlerden birinin istemi üzerine boşanmaya karar verilir.’ Fiili ayrılık nedeni ile boşanma davasının açılabilmesi için çeşitli şartlar bulunmaktadır. Peki, fiili ayrılık nedeni ile boşanma davasının açılabilmesi için gerekli şartlar nelerdir?

Fiili Ayrılık Nedeniyle Boşanma Davası Açmanın Şartları

Türk Medeni Kanun’un 166.maddesine göre fiili ayrılık nedeniyle boşanma kararının alınabilmesi şartlarını ve özel koşullarını  aşağıdaki gibi sıralayabilmek mümkündür.

Açılmış Fiili Ayrılık Nedeniyle Boşanma Davasının Reddedilmesi

Eşler, evlilik birliğinin sürdürülememesi nedeni ile boşanma davası açabilir. Bu doğrultuda boşanma davasında Aile Mahkemesi boşanma davasını kabul ya da reddedebilir. Türk Medeni Kanunu’nun 166.maddesine göre boşanma kararının verilmesi için boşanma davasının reddedilmiş olması gerekmektedir.

Boşanmanın Reddi Kararının Kesinleşmesinden Sonra 3 Yıl Geçmesi Gerekir

Türk Medeni Kanunu’nun 166.maddesine göre fiili ayrılık nedeni ile tarafların boşanabilmesi için boşanmanın reddinin üzerinden üç yıl geçmesi gerekmektedir. Bu üç boyunca da kişilerin uyması gereken bir kural vardır. Söz konusu kural aşağıdaki gibidir.

Üç Yıllık Ayrılık Sürecinde Müşterek Hayal Kurulmamalıdır

Fiili ayrılık nedeni ile boşanma davasının kabul edilebilmesi için kişilerin üç yıllık süreçte müşterek bir hayatın kurulmamış olması gerekmektedir. Eşlerin bir araya gelmemesi son derece önemli bir etkendir. Eşlerin bir araya gelmemesinin nedeni bu noktada önemli değildir. Örneğin eşler uzakta oldukları için bir araya gelemiyor olabilir. Ancak bu neden boşanma davasının kabulünde ya da reddinde önem teşkil etmemektedir.

boşanma, boşanma avukat ücreti, boşanma avukatı, Boşanma Avukatı İstanbul, boşanma avukatı kadıköy, boşanma avukatı mecidiyeköy, boşanma avukatı ücreti, boşanma avukatı ücretleri, boşanma avukatları, boşanma davalarında kadının hakları, boşanma davası, boşanma davası dilekçesi, boşanma davası istinaf dilekçesi, boşanma davası kararına itiraz süresi, boşanma davası nafaka, boşanma davası nasıl açılır, boşanma davası ücreti, boşanma davası vazgeçme dilekçe örneği, boşanma davası vekalet ücreti, boşanma davasına cevap dilekçesi, boşanma davasında tazminat, boşanma davasında yetkili mahkeme, boşanma dilekçesi, boşanma dilekçesi nasıl yazılır, boşanma dilekçesi örneği word, boşanma işlemleri, boşanma nedenleri, boşanma sözleri, boşanmada mal paylaşımı, boşanmada mal rejiminin değiştirilmesi, çekişmeli boşanma, çekişmeli boşanma davası, edinilmiş mallara katılma rejimi, mal paylaşımı davası