5 Maddede Anlaşmalı Boşanma Davası Hangi Koşullarda Açılır?

anlaşmalı boşanma şartları

5 Maddede Anlaşmalı Boşanma Davası Hangi Koşullarda Açılır?

anlaşmalı boşanma şartları

Anlaşmalı boşanma, kanunda nasıl düzenlenmiştir, yani boşanmak isteyen her eş bu yola başvurabilecek midir? Kanunda anlaşmalı boşanma bir takım şartlara bağlanmıştır.

Anlaşmalı boşanma şartları nelerdir?

1-Evliliğin en az 1 yıl sürmüş olması ( Eğer evlilik 1 yılı doldurmamışsa, hakim dosyaya çekişmeli boşanma davası şeklinde devam eder.)

2-Tarafların boşanmanın mali sonuçları ( maddi ve manevi tazminat, nafaka gibi ) ve çocuk varsa çocuğun velayeti, çocukla kişisel ilişki kurulması ( yani çocuğu velayeti elinden alınan anne ya da babanın hangi tarihlerde göreceği), çocuğa nafaka verilmesi vs. konularında tarafların anlaşmış ve bunu bir protokole bağlamış olmaları gereklidir. Protokol, bir şarta bağlanamaz. Şarta bağlı boşanma protokolü ile boşanma kararı verilemez. Yada protokol kanuna aykırı bir düzenleme içeriyorsa da boşanma gerçekleşmez. Örnek;

“…kişisinin nafaka ödemesinin emeklilik şartına bağlı olacağı”  gibi bir anlaşma protokolü geçerli olmaz.

Taraflar boşanma protokolünde, boşanma , mali sonuçlar, çocuk konusuna ilave olarak başka konuları da madde olarak yazabilirler. Örnek, kadının kocanın soyadını kullanmaması yönünde anlaşma

3- Taraflar ya birlikte mahkemeye başvurabilir ( tabi mümkünse avukatları aracılığıyla ), yada tarafların biri dava açar diğeri açılan davayı kabul edebilir.

4-Hakimin tarafları mutlaka dinlemesi gereklidir. Yani taraflar şahsen, en az 1 celse mutlaka avukatları ile birlikte mahkemeye gitmek zorundadır.

5-Hakim protokolü uygun bulmalıdır. Hakim isterse protokolde değişiklik yapabilir ama taraflar bu değişikliği onaylamalı.

• Hakim taraflarca kabul edilen protokol dışında bir karar veremez.
  • Mal rejiminin tasfiyesi yani evlilik birliği içinde alınan malların paylaşımından kaynaklı alacaklar anlaşmalı boşanma kapsamında değildir. Bu konuda eşler anlaşıp bunu protokole yazabilirler. Yazılmamış ise bu konuda anlaşma yapıldığı sonucu çıkmaz .
  • Hakim anlaşmalı boşanmada tarafların kusurunu araştırmaz.

anlaşmalı boşanma, boşanma, boşanma avukat ücreti, boşanma avukatı, Boşanma Avukatı İstanbul, boşanma avukatı kadıköy, boşanma avukatı mecidiyeköy, boşanma avukatı ücreti, boşanma avukatı ücretleri, boşanma avukatları, boşanma davalarında kadının hakları, boşanma davası, boşanma davası dilekçesi, boşanma davası istinaf dilekçesi, boşanma davası kararına itiraz süresi, boşanma davası nafaka, boşanma davası nasıl açılır, boşanma davası ücreti, boşanma davası vazgeçme dilekçe örneği, boşanma davası vekalet ücreti, boşanma davasına cevap dilekçesi, boşanma davasında tazminat, boşanma davasında yetkili mahkeme, boşanma dilekçesi, boşanma dilekçesi nasıl yazılır, boşanma dilekçesi örneği word, boşanma işlemleri, boşanma nedenleri, boşanma sözleri, boşanmada mal paylaşımı