İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir? Nasıl Kaldırılır?(3 Adımda)

iddet müddeti bekleme süresi

İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir? Nasıl Kaldırılır?(3 Adımda)

iddet müddeti bekleme süresi

İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir?

İddet müddeti; Medeni Kanun’da boşanma ile ilgili düzenlemeler içerisinde yer alan ve Türkçe karşılığı bekleme süresi olan kavramdır. Kelime anlamı olarak bekleme süresi olarak bilinen bu süre, uygulamada boşanmak isteyen kadınların boşanma sonrasında 300 gün boyunca evlenemeyeceğini ifade eder. Medeni Kanun kapsamında getirilen bu düzenlemenin asıl amacı olası bir hamilelik durumunda doğacak çocuğun korunması amacıyladır.

Örnek bir olayla açıklanacak olursa X adlı kadın Y ile olan evliliğini sonlandırdıktan sonra Z ile evlenmek için 300 gün beklemek durumundadır. Zira X ve Y arasındaki evlilik bitse de X’in hamile olup olmadığı belli değildir. Bu nedenle olası bir hamilelikte çocuğun babasının kim olduğu karmaşasını ortadan kaldırmak için bekleme süresi düzenlemesi getirilmiştir.

İddet Müddeti Kaldırılabilir mi?

Bekleme süresi kural olarak evliliğin sona ermesinin ardından 300 gün beklenmesi kuralını getirse de bu kuralın kaldırılabileceği durumlar da mevcuttur. Kadınların boşandıktan sonraki 300 günlük süre içerisinde olası başka bir evlilikleri için beklemek istememeleri bekleme süresinin kaldırılmasını gündeme getirmiştir. Hukuk düzenimizde kadınların mağduriyetini engellemek adına bekleme süresinin kaldırılması belirli koşullara bağlı olarak kaldırılabilmektedir. Peki, iddet müddeti nasıl kaldırılır? Bekleme süresinin kaldırılabilmesi adına gerekli şartlar nelerdir?

İddet Müddeti Nasıl Kaldırılır?

Kadınların boşandıktan sonra tekrar evlenebilmeleri adına bekleme süresinin kaldırılması düzenlemesi sayesinde 300 gün beklemeden evlilik mümkün kılınmıştır.

Bekleme süresini tamamlamadan evlenmek isteyen kadınlar iddet müddetinin kaldırılması talebi ile ilgili Aile Mahkemesi’ne bir dava açar. Aile Mahkemesi; kadının hamile olup olmadığının tespiti için hastaneye sevk işlemi gerçekleştirir. Sevk yapılan hastanede gerçekleştirilen testler sonucunda kadının hamile olmadığı anlaşılır ve belgeli bir şekilde mahkemeye sunulursa mahkeme kabul edilir. Mahkeme kabulünden sonra bekleme süresi kaldırılarak kadının evliliğine izin verilir.

Hastane tarafından bekleme süresinin kaldırılabilmesi adına bir belge sunulmasına rağmen iddet süresi içerisinde bir doğum gerçekleşirse çocuk boşanılan eşin velayeti olarak kabul edilerek onun nüfusuna kaydedilir. Aksi bir durumun varlığı düşünülüyorsa DNA testi yapılması adına dava açılabilir.

boşanma, boşanma avukat ücreti, boşanma avukatı, Boşanma Avukatı İstanbul, boşanma avukatı kadıköy, boşanma avukatı mecidiyeköy, boşanma avukatı ücreti, boşanma avukatı ücretleri, boşanma avukatları, boşanma davalarında kadının hakları, boşanma davası, boşanma davası dilekçesi, boşanma davası istinaf dilekçesi, boşanma davası kararına itiraz süresi, boşanma davası nafaka, boşanma davası nasıl açılır, boşanma davası ücreti, boşanma davası vazgeçme dilekçe örneği, boşanma davası vekalet ücreti, boşanma davasına cevap dilekçesi, boşanma davasında tazminat, boşanma davasında yetkili mahkeme, boşanma dilekçesi, boşanma dilekçesi nasıl yazılır, boşanma dilekçesi örneği word, boşanma işlemleri, boşanma nedenleri, boşanma sözleri, boşanmada mal paylaşımı, boşanmada mal rejiminin değiştirilmesi, çekişmeli boşanma, çekişmeli boşanma davası, edinilmiş mallara katılma rejimi, mal paylaşımı davası